Geschiedenis

De consument toont steeds meer belangstelling voor biologisch, maar ‘gewoon’ biologisch brood alleen is voor de bewuste en eigentijdse consument niet meer genoeg. Men wil keuze, en bovenal een smakelijk en echt vers product. Le Perron, boulangerie traditionnelle biedt die keus.

 

Le Perron is geboren op de Biologische Noordermarkt te Amsterdam. Het Noordermarktplein werd in de 19de eeuw gefotografeerd door Jacob Olie en toont nu het sfeerbeeld in de Le Perron vestigingen. Op de Noordermarkt vonden biologische boeren en producenten in de tachtiger jaren van de vorige eeuw, een belangrijke plek waar ze hun waar direct aan de consumenten konden aanbieden. Het directe contact met de consument is bij Le Perron nog altijd het principe.

 

In de Le Perron verkoopwagens die zijn ingericht als heuse bakkerijwagens staat de bakker centraal. Hij bakt de hele dag door in het Le Perron broodtheater dat dient als podium en verhoging (Perron) van het op Franse leest gestoelde bakkersambacht. Op schuine tafels worden de vers gebakken broden in houten kisten gepresenteerd. Het bedienend personeel beschikt over gedegen productkennis, staat dicht bij de klant voor een direct en persoonlijk contact, en laat graag iets proeven. Het assortiment is van uitstekende kwaliteit maar wordt voor betaalbare ‘nette’ prijzen aangeboden.

 

De aandacht gaat uit naar smaak, herkomst, versheid, authenticiteit, veiligheid, duurzaamheid uiterlijke verschijning en innovatie. De biologische herkomst van de grondstoffen wordt geborgd door het Eko keurmerk. De boeren en toeleveranciers van Le Perron maken geen gebruik van kunstmest en pesticiden. Hierdoor kan Le Perron een 100% natuurproduct garanderen, en misschien nog wel belangrijker; de smaak van echt brood.

 

Le Perron groeit met enthousiaste en gedreven ondernemers die de bakkerij in franchise exploiteren op (boeren)markten, supermarkten, evenementen en volwaardige Le Perron bakkerijwinkels. Zo verspreid de geur van versgebakken, handgemaakt biologisch brood zich gestaag door de straten en groeit de afzet van een eerlijk en volwaardig product waar boer, bakker, molenaar en moeder natuur met plezier aan hebben gewerkt en waar de consument met volle teugen van kan genieten.

 

Responsive Menu Clicked Image
menu